Besökare

söndag 28 april 2013

Årets första vårgig

 Jag var iväg och giggade igår. En lång men väldigt trevlig kväll, på ett ställe jag inte har varit de senaste fyra åren. Jag undrar just hur många låtar jag sjöng, men det måste ha blivit näst intill rekord eftersom jag körde 3 timmar och 45 minuter utan paus. Det var en något äldre publik, så det blev väldigt många schlagers och allt som allt sjöng jag utan tvekan över 50 låtar. Eftersom jag är en oerhört dansant artist blev det även ett rejält konditionspass. Det kändes om inte annat när jag energiuttömd kröp i säng vid halv tre i natt.
Det är en stor skillnad på att åka iväg på gig på vinterhalvåret och sommarhalvåret, när man inte behöver grubbla är potentiella snöoväder flera dagar i förväg. Sådant tar annars charmen av njutningen med musikjobbet. Vad som även var mysigt var att det var ljust när jag åkte hemifrån och till och med ljust när jag började spela.
Ett härligt vårtecken.
 
Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Å herre gud va duktig du är som orkar sjunga så länge utan paus. Skulle jag aldrig orka =)

    Kram Kram

    SvaraRadera