Besökare

lördag 30 mars 2013

Show Marathon

 Igår var jag och sjöng på ett ställe där jag aldrig har vari förut. Det var en otroligt lyckad kväll och stället var praktiskt taget fullsatt redan klockan tio.
 Före Gigget
Jag skulle börja redan halv tio och sedan täcka upp 4 timmar framåt. Det vanliga inom musikbranchen är då att man kör 4x45 minuter, men jag tutade på. När jag hade kört två timmar tänkte jag ta en paus, men då kom jag på den något idiotiska idén att tävla med mig själv. Hur länge skulle jag klarar att köra utan paus? Till er som aldrig har sett mig, kan jag tillägga att jag är väldig energisk när jag uteslutande dansar och sjunger upptempo låtar.
Efter gigget
Efter 3 timmar och 45 minuter började rösten bli hes, men jag fixade 4 timmar i sträck. Bra dessutom. Jag och min vinnarskalle var jäkligt stolta, även om stämbanden och fötterna klagade näst intill högljutt (- ja, fötterna också...).
 
Jag tror nog aldrig att jag kommer att göra om detta Show Marathon, men det känns kul att veta ATT jag klarar av det.
 
Love,
Carro 

2 kommentarer:

  1. Tufft!! Du kan med gott samvete ligga i soffan idag :) Fast solen skiner ju ute också men det gör den säkert flera dagar!

    SvaraRadera
  2. Wow, 4 timmar.. Det lät länge att uppträda i sträck.. Förstår att du är stolt!!

    SvaraRadera