Besökare

fredag 18 november 2016

Performance Days I München

Då har jag precis landat på Arlanda efter några dagar i München. Det var min första vistelse där och jag tycker att den skilde sig väldigt mycket från andra tyska städer jag varit i. Det kändes betydligt mer "utomlands" och lite mer gammaldags och gemytligt. Som att man inte kunde använda betalkort överallt och att det var stundtals svårt att hitta taxi. Vi träffade otroligt trevliga människor, både på och utanför mässan som var vårt huvudmål för resan. 

Både jag och Jo har lärt oss otroligt mycket om de absolut senaste teknologierna inom sportmode, eller snarare Performance Fashion som vi kallar det. Många reflekterande material, nya material för andningsförmåga, nya printtekniker. Precis hur coolt som helst! 

Den levande guldstatyn

Det här varit långa dagar och vi har nog gått minst en mil per dag. Gårdagen spenderade vi i stan och de bästa varuhusen för sportkläder. Det är otroligt konstigt att gå runt en hel dag i affärer och inte ha med sig en enda shoppinggrej till sig själv hem. Några leksaker blev det dock till September, såklart...

Utöver långa timmar så har vi haft otroligt trevligt. Jo jobbar ju från England, så när vi väl träffas In Real Life så blir det otroligt mycket luftventilering och framtidsplaner. Man är nog lite skadad när man sitter och pratar tryck till klockan 3 på natten 🙈

"If you have to work hard, you better make it jolly", som Jo uttrycker det. 

Nu väntar bara tågresan hem och jag ska dunka av det mest akuta på jobbfronten. Till veckan väntar nya äventyr och efter det ska jag nog sova i 100 år eller nå 😉

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar