Besökare

måndag 23 maj 2016

Outdoor Workout

 Idag, liksom igår, hade vi riktigt sköna temperaturer i Söderhamn. Enligt prognosen ska värmen på drygt 20 grader inte bestå, så det tog helt enkelt emot för mycket att gå in på gymmet och träna. Kände hur gamla "anti gym-rävars" pikar om att träna inne när man kan vara ute haglade, över mitt samvete och funderade för några sekunder om jag 1) börjar bli gammal 2) börjar bli klok 3) bådadera 4) ingetdera. 
Hursomhelst så sprang jag årets första slinga på Hällmyra, där jag åker skidor vintertid. Det är en riktigt jobbig bana, dels för att den är kuperad och dels för att man springer på mjuk bark. Det sög rejält, särskilt i vaderna, men jag kände mig skapligt nöjd med min insats när jag kom i mål. I mål passade jag även på att köra lite allround-träning med de redskap som finns på plats. 

Förutom en härlig löprunda och styrketräning i naturen, fick jag även årets första ormupplevelse. Jag hatar ormar! Redan de första 50 metrarna dök den första upp och tro på sjutton att en till prompt skulle ligga i min väg när jag närmade mig 4 kilometer. Som om jag behövde en extra pulshöjare - no thanks! Jag hanterade situationerna bra och skrek inte rakt ut, som jag annars lätt gör. Paniken var också överkomlig, vilket är ett kvitto på att jag verkligen har gjort framsteg på ormfronten, även om det finns en del att jobba på...

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar