Besökare

torsdag 13 augusti 2015

Millenium

När vi var i Turkiet i juli påbörjade jag Millenium-trilogin. Eftersom de nu sålt i över 80 miljoner exemplar världen över, så förstod jag ju att böckerna måste vara bra, men jag kunde aldrig ana HUR bra de var. På solstolen plöjde jag igenom både första och andra boken och så fort jag kom hem till Sverige, köpte jag och dundrade igenom tredje boken. Jag är väldigt fascinerad av Lisbeth Salander. Punkt.

Jag har nu  även förbokat den fjärde boken som släpps om 2 veckor, som det är så mycket debatt om. Kritikerna tycker att det är hemskt att fortsätta bokserien när orginalförfattaren Stieg Larsson är död och gastar om att det bara handlar om att tjäna pengar. Det kanske det främst gör också, men ändå blir jag ganska irriterad på dessa "experter". De glömmer helt bort oss läsare. Som Stieg själv nog anade, eftersom han hann påbörja både en 4e, 5e och 6e bok, så blir vi läsare väldigt fästa vid bokens karaktärer. Vi vill lära känna dem ännu bättre, se hur de utvecklas och helt enkelt få reda på vad som hände sedan.

Därför ser jag med stora förväntningar fram emot den dag då boken dimper ner i brevlådan. Kritikerna kan då sitta och förfäras i TV:s alla morgondebatter. Själv ska jag njuta av varje sida till fullo...

Love,
En mobilbloggande Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar