Besökare

onsdag 3 september 2014

September 2 År - Hipp Hipp Hurra!!!

 Idag är det 2 år sedan vår älskade dotter September föddes. 
Tiden har gått otroligt snabbt och det går inte att beskriva med ord vilken fantastisk ära det är att få ta del av hennes utveckling och personlighet och helt enkelt bara att få vara hennes föräldrar. Vi är ofantligt stolta över henne, även om hon självklart busar en hel del inte bara hemma, utan även på dagis. 

Man får kanske inte säga det offentligt, men faktum är att vi uppskattar hennes bus också, eftersom det på sätt och vis förstärker hennes härliga personlighet.
 Vi tycker fortfarande att hon till utseendet mest är lik morfar (alltså min pappa), men till sättet är hon den bästa/värsta tänkbara kombinationen av mig och Älskling. Jag och Älskling har väldigt lika personligheter och hittills tycks hon ha ärvt våra mest extrema gener. Däribland min snäppet mer extrema envisa och Älsklings graden högre hyperaktivitet. Hon är också oerhört positiv och glad och har ett helt enastående morgonhumör (ja, även natthumör som ni kunde läsa om igår...).
 En annan sak som är så underbart med att vara förälder åt älskade September Boo, är att man själv har utvecklats så mycket. Ta exempelvis mitt tålamod som alltid har varit ganska litet. När hon de senaste månaderna inte har somnat på kvällarna och nattningen har börjat närma sig tre timmar, har jag ibland faktiskt imponerats av mig själv över att jag har utvecklat ett sådan stort tålamod. På något vis känner jag mig förvånansvärt lugn och harmonisk. Självklart är min och Älsklings enormt nära relation till varandra en starkt bidragande orsak. Att stötta varandra i föräldrarollen och i livet i övrigt, samt att prata om "allt" inkluderande alla de känslor som "allt" innefattar, är essentiellt i ett förhållande. Åtminstone i ett lyckligt förhållande.
Eftersom även detta inlägg är schemalagt och skrivit igår (tisdag), så kan jag ännu inte säga något om hur hennes födelsedag har fortskridit. Vår plan kvällen innan var att väcka henne med tårta på sängen, sång och paket, men som det är med prinsessor, så är det där med planering inte en helt okomplicerad sak. Små prinsessor, särskilt de med stor personlighet, har ju för vana att göra saker på sitt sätt. 

Älskade Lilla Födelsedagsbarn, 
Älskade September Boo

Love,
Carro 

1 kommentar: