Besökare

måndag 21 juli 2014

"...but uh-oh those summer nights"

 Igår hade vi en finurlig dag då det drog in moln mellan åtta och tio. Det gör inte mig så mycket, utan jag sov som en stock i min solstol nästan en timme under tiden. Sedan gassade solen igång på allvar ända tills klockan fyra då ett kusligt mörk moln drog fram och åskan dånade en bit från hotellet. Efter 20 minuters mulet, försvann alla moln och vi kunde lugnt fortsätta solbada till närmare halv åtta på kvällen.
 Igår kväll tog vi en riktigt mysig promenad på stranden. I den varma sommarnatten är det väldigt skönt att gå barfota i den väldigt finkorniga och svala sanden. I kombination med den stjärnklara himlen och vågor som dundrar in mot stranden, är det något alldeles magiskt. En känsla som man kan leva länge på, helt enkelt. 
Igår inledde vi vår basketduell och som ni förstår tyder det där leendet på att jag tog en, ganska oväntad, ledning. 2-0 i set och Älskling kommer att få slita hårt för att komma ikapp. 

Klockan är nu halv åtta här i Turkiet. Jag hoppade över löpningen i morse och simmade istället 2 varv runt hotellets huvudpool. Det tog 27 minuter, så ni kan förstå att den är ganska stor. Det vankas strax frukost och sedan går vi raka vägen till stranden. Det var 27 grader redan klockan 7, så det blir nog en varm dag idag.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar